تراکتورهای کشاورزان یکبار دیگر به صف شد/ وقتی سمبل اعتراضات بذر محبت می‌پاشد

اخبار فوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، کار کلید واژه روزها در شرق اصفهان است و زمستان و تابستان ندارد، کاری که در مزرعه تمامی ندارد و کشاورزی را جزو شغل‌های سخت و پرزحمت قرار داده و این زحمت در تولید شکوفا می‌شود؛ کشاورزانی که به‌اندازه سن خود و نیاکان خود در تولید نقش ایفا کرده و محصولات آن‌ها یک ستون برای اتکا و استقلال بوده است.

کشاورزان شرق اصفهان نماد تلاش و انقلابی‌گری

کشاورزان شرق اصفهان انسان‌های زحمتکش و ساده‌ای هستند که اگر چنددقیقه‌ای با آن‌ها هم‌کلام شوید معنی سادگی و بی‌آلایشی را به معنای واقعی درک می‌کنید.

اما همین کشاورزان همیشه پشتوانه‌ای محکم برای انقلاب بوده و گواه آن در گذشته تعداد شهیدان خطه شرق اصفهان است آن جا که بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، که بخش قابل توجه‌ای از آن‌ها کشاورزان و خانواده‌ها آن‌ها بوده و دفاع از انقلاب نسل به نسل در میان این کشاورزان ادامه دارد.

البته جواب این مردم از سوی برخی مسؤولان به‌ خوبی داده نشد و حق‌آبه آن‌ها با سوءمدیریت‌ها به آن دست‌درازی شد تا سناریو تلخی برای کشاورزان شرق اصفهان آغاز و سکانس‌های تلخ آن از زاویه‌های مختلف برای این سخت‌کوشان خطه شرق اصفهان رقم بخورد.

وقتی حق آبه کشاورزها از جاهای دیگر سر درآورد و آسمان در اصفهان هم کسی خسیس شد، زمین‌های کشاورزان خشکید و این خشکی بر سفره‌های آن‌ها رسید و خلاصه که کارد به استخوانشان رسید.

تراکتورها سمبل اعتراض کشاورزان شرق اصفهان شدند

در این زمان‌ها بود که مسؤولان امروز و فردا می‌کردند و وعده‌هایشان یکی‌یکی پوچ می‌شد تا دیگر صبر کشاورزان تمام شود و کشاورزان به آنچه می‌گذشت معترض شدند؛ اعتراض کشاورزان که با تجمع تراکتورها شروع می‌شد و تا این تراکتورها در کنار هم بود به معنا و یک نماد اعتراض بود.

کشاورزان که کنار هم قرار دادن تراکتورهایشان را یک سمبل اعتراضی برای خود قرار داده بودند در حین اعتراض مدام خواسته‌های خود را مطرح و دیوار بلندی برای خود با صف ضدانقلاب می‌کشیدند و مطالبه خود را یک مطالبه صنفی عنوان می‌کردند و انقلابی‌گری در دل این مطالبه نیز موج می‌زد و در بسیاری از موارد ائمه جمعه زبان کشاورزان بودند و تصمیم آن‌ها در جلسات حرف اول و آخر کشاورزان بود.

گذشت بزرگ کشاورزان که ابعاد بزرگی آن هیچ‌وقت دیده نشد

یک شاهد و گواه مشخص برای اینکه کشاورزان منافع نظام را به منافع خودشان ترجیح می‌دادند درست زمانی بود که فشار اقتصادی زندگی کشاورزان را فلج کرده بود و به معنای واقعی کلمه آن‌ها به نان شب محتاج شده بودند در دی ماه ۹۶ بود که کشاورزان بعد از اینکه سمبل‌های اعتراض خود که تراکتورها باشد را در محل‌هایی کنار یکدیگر قرار دادند، کشور و برخی نقاط استان اصفهان شاهد اعتراضات مردمی برای مشکلات معیشتی شد.

این اعتراضات مردمی خیلی زود توسط ضدانقلاب از مسیر خود خارج شد و سریع مردم راه خود را آن‌ها جدا کردند؛ در این میان مشکلات کشاورزان را انبار باروت کرده بود اما آن‌ها وقتی دیدند که در این زمان کوچک‌ترین اعتراضی فرصتی را در اختیار دشمن قرار خواهد دارد تا از بستر اعتراضی آن‌ها استفاده کند، تصمیم خود را عوض کردند و تراکتورهایشان را به خانه‌ها بردند. بصیرت این کشاورزان پتک محکمی برای دشمنان شد و اقدام آن‌ها زبان زد در دشمن‌شناسی و حمایت از نظام شد؛ هرچند که این رفتار کشاورزان به‌خوبی از مسؤولان دیده نشد و وعده‌ها بازهم عملی نشد.

ترافیک کاری کشاورزان و تراکتورها در مزارع شرق اصفهان

به هر روی در سال گذشته و بعد از بارش‌های خوبی که در اصفهان انجام شد؛ آب در زاینده‌رود برای کشت کشاورزان جاری شد و کشاورزان زمین‌ها را به زیر کشت بردند و چند ماه بعد اولین دشت خود را از محصولات انجام دادند و حال اقتصادی آن‌ها بهتر شد؛ بعد از آن نیز کشاورزان در مراحل بعد کشته‌ای داشتند که البته هرچند با روزگاران گذشته بسیار متفاوت بود اما این انسان‌های قانع را از این رزق امیدوار و شاکر کرد.

امسال نیز علی‌رغم اینکه بارش‌ها در اصفهان نه‌چندان خوب بود کشت پاییزه برقرار بود و در حال حاضر هم آب برای کشت آن‌ها رهاشده و کشاورزان شرق اصفهان سخت در مزارع خود مشغول به کارند و در زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان، کشاورزها و تراکتورها روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارند.

در اوج فعالیت کشاورزان، کشور ما درگیر یک مهمان ناخوانده از آسیای دور شد و کرونا ویروس استان به استان جلو آمد و رو زبه‌ روز تعداد مبتلایان این بیماری در حال افزایش است؛ بیماری که ظاهراً برای درمان آن دارویی وجود ندارد و پیشگیری مهم‌ترین عامل در شکست این بیماری است.

بعد از به برجسته شدن پیشگیری، بهداشت فردی و محیطی مورد اهمیت قرار گرفت و ضدعفونی و گندزدایی نقاط پرخطر در شهرها و روستاها مورد توجه شد؛ اقدامی که از یک دستگاه و ارگان ساخته نبود و به یک عزم جهادی و بسیجی نیاز داشت.

صف تراکتورها یادآور روزهای گذشته

در این میان وقتی کشاورزان شرق اصفهان احساس کردند در این میدان می‌تواند کاری انجام دهند و تراکتورهای آن‌ها در سالم‌سازی و ضدعفونی کردن ابزاری کارآمد است داوطلب حضور شدند و از راه‌های دور و نزدیک درحالی‌که اوج کار در مزارعه‌شان بود خود را به شهرها و مکان‌هایی که نیاز بود در کنار سپاه و بسیج رساندند

حرکت تراکتورها به سمت شهر و خصوصاً مرکز اصفهان برای بسیاری آشناست و روزهای را به یاد می‌آورد که این کشاورزان با همین تراکتورها فریاد بلندی داشتند و حق آبه خود را درخواست می‌کردند.

انتخاب کشاورزان شرق اصفهان بین پول و خدمت برای مردم

اما امروزها همان کشاورزها و همان تراکتورها که حتی برخی لاستیک‌های آن نیز هنوز تعویض نشده مسیر آشنایی را می‌پیماید تا اینبار برای دیگران عصایی باشد و کمک کند تا همه این بحران را پشت سر گذاریم.

با حضور این تراکتورها و کشاورزان ضدعفونی شهرها و خصوصاً شهر اصفهان با سرعت زیادی انجام می‌شود؛ این در حالی است که تراکتورهای کشاورزان امروز باید در مزرعه‌هایشان به پر محصول شدن مزارع کمک کنند اما سود برای این قشر درزمانی که می‌توانند مردم را در یک پیشگیری کمک کند، ارزشی ندارد.

تراکتورها همان تراکتورهای است که روزی از کنار آن‌ها در ورودی شهرها عبور می‌کردیم و شاید از مشکلاتشان حسی نداشتیم اما امروز آن‌ها به یاری آمده‌اند؛ خوب است که مسؤولان این روزها را ببینند و به خاطر بسپارند که آن‌ها هستند که رفتار متفاوت این کشاورزان را رقم می‌زنند و گرنه کشاورزان و تراکتورهایشان همین‌هایی هستند که امروز در جنگ با کرونا پیش تازند درحالی‌که پول در مزارعه‌شان خاک می‌خورد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *