رئیس نظام صنفی کشور : دغدغه های کشاورزی برای ما و نظام مهندسی مشترک است.

اخبار نظام صنفی

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور مطرح کرد :

دغدغه های کشاورزی برای ما و نظام مهندسی مشترک استانتصاب

آنچه تا کنون در حمایت از کشاورزی کشور انجام پذیرفته هر چند برای تسهیل امور بوده لذا موفق و کافی نبوده است .
محمد شفیع ملک زاده با بیان اینکه موانع تولید هر روز بیشتر می شوند افزود :
موضوعاتی همچون خرید تضمینی ، حقابه ها ، امهال وام ها ، تورم در قیمت نهاده های کشاورزی ، بیمه محصولات کشاورزی ، خسارات سیل و خیلی موارد دیگر مشکلاتی است که تمام هزینه اش بر دوش کشاورز است و سالانه بروکراسی اداری ، برخوردهای سلیقه ای با مصوبات ،مشکلات کشاورزان چند برابر می شود .
کشاورز از ماراتن امضای اول تا آخرین امضا برای صدور یک مجوز انرژی اش گرفته می شود و در نهایت آن تبصره و تسهیل گری زمان و اعتبارش تمام می شود .
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در اولین نشست کارگروه مشترک دو نظام صنفی و مهندسی کشاورزی گفت : هم افزایی و همکاری مشترک بین نظام صنفی کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی می تواند در تسهیل گری امور کشاورزی و کشاورزان و همچنین ارتقاء سطح دانش ، علوم و فنون کشاورزی در کنار تجربه تولیدکنندگان راه گشای مشکلات اساسی کشاورزی کشور باشد . وی خاطر نشان کرد رفع بروکراسی و حذف سیاست های سلیقه ای از جمله مواردی است که با تعامل بین دو نظام مرتفع می گردند . رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با ابراز امیدواری در این جلسه افزود:امروز شروع همکاری های مشترک بین نظام صنفی کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی است امیدواریم این کارگروه مشترک راه گشای خدمت رسانی به کشاورزان و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات کشاورزی به روش های نوین و همچنین تسهیل امور کشاورزی باشد . اختلاف نظرها و قوانین دست و پا گیر نیاز به بازنگری دارد و این همکاری مشترک می تواند تأثیر چشم گیری در امور کشاورزان و مهندسین کشاورزی کشور داشته باشد . گفتنی است دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۵ قانون جامع دامپروری یکی از موارد مورد بحث در کارگروه مشترک بود که به زودی اصلاح و ابلاغ میگردد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *