تجمع اعتراضی جمعی از کشاورزان به احداث دیوار و رعایت نکردن حریم رودخانه توسط نیروگاه اصفهان

اخبار زاینده رود

اصفهان – ایرنا – جمعی از کشاورزان اصفهان روز پنجشنبه با حضور در مقابل نیروگاه برق اصفهان(اسلام آباد)، رعایت و آزادسازی حریم رودخانه زاینده‌رود از سوی این شرکت را خواستار شدند.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رعایت نکردن حریم رودخانه و احداث دیوار در این منطقه از دلایل اعتراض کشاورزان و اجتماع در این محل بوده است.

حسین محمدرضایی افزود: آزادسازی حریم زاینده‌رود یک موضوع قانونی است که از سوی برخی مجموعه‌ها رعایت نمی‌شود و به تصرف غیرقانونی روی می‌آورند.

نیروگاه اصفهان واقع در غرب این کلانشهر در حاشیه زاینده رود و دامنه تپههای محله قائمیه قرار گرفته است، این نیروگاه در جنوب غربی شهر اصفهان و در ۲ کیلومتری بزرگراه ذوبآهن، به وسعت تقریبی۷۴ هکتار واقع شده است.

در حال حاضر نیروگاه اصفهان با پنج واحد بخاری به قدرت اسمی ۸۳۵ مگاوات شامل ۲ واحد ۳۷.۵ ، یک واحد ۱۲۰ و ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی به شبکه سراسری برق کشور متصل است.

کشاورزان و باغداران شرق و غرب استان اصفهان به‌دلیل جریان دوره ای زاینده‌رود و خشکیهای متوالی این رودخانه و توقف نسبی کشاورزی در چند سال اخیر با اجتماع در نقاط مختلف استان، رسیدگی به وضعیت حقابه از زاینده‌رود و حل مشکلات معیشتی خود را خواستار شده‌اند.

اراضی کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌های منابع آب در سال‌های اخیر، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار آن تحت کشت زراعی و باغی قرار می‌گیرد.

در سال زراعی ۹۶- ۹۷ حدود ۲۱۰ هزار هکتار از مجموع اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات زراعی اختصاص داشت که ۱۹۰ هزار هکتار آن زراعت آبی و ۲۰ هزار هکتار زراعت دیمی بود.

https://www.irna.ir/news/83645438/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *