گردهمایی بیش از ۵۰۰۰ نفر از کشاورزان در مهدیه وجاره پیرامون زمان بازگشائی آب در تاریخ ۵ تیرماه ۱۳۹۹

اخبار فوری

علیرغم وجود محدودیت حاصل از ویروس کرونا و با توجه به اینکه کشاورزان در اوج زمان کاری خود برای برداشت محصولات و کشت و کار جدید بودند،مع الوصف با دعوت صنف کشاورزی و شورای میراب های شهرستان اصفهان، بیش از ۵۰۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کسبه و اصناف شرق اصفهان در مهدیه روستای وجاره (منطقه برآن شمالی) گرد هم آمدند. در این گردهمایی بزرگ که بمنظور هماهنگی پیگیری بازگشائی آب برای کشت تابستان برگزار شده بود،نمایندگان مجلس و مدیران دستگاههای اجرایی و هیئت مدیره صنف کشاورزی و تعدادی از نمایندگان شورای میراب های شهرستان اصفهان به ایراد سخنرانی پرداختند. در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون زمان بازگشائی آب ، کشاورزان حاضر از صنف کشاورزی و نمایندگان مجلس و مسئولین شهرستانی و استانی، درخواست نمودند که برای جلوگیری از تغیر کاربری اراضی و باغ و ویلاسازی و از بین بردن زمین های کشاورزی اقدام جدی بکنند. در این جلسه کشاورزان از پائین بودن قیمت پیاز و سیب زمینی نیز گلایه هایی داشتند و از صنف و مسئولین، درخواست پیگیری کردند.
تعدادی از دامداران منطقه نیز گلایه هایی از بابت پائین بودن قیمت شیر و گوشت و گرانی نهاده های دامی داشتند و ضمن تشکر از صنف کشاورزی برای پیگیری مسائل آب و رودخانه و زراعت،از صنف کشاورزی تقاضا نمودند ،در مورد حل مسائل و مشکلات دامداران هم با قوت بیشتری پیگیری مشابه نمایند.
در پایان جلسه با تائید و تکبیر حاضرین، مقرر گردید چنانچه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۸ تیرماه ۹۹ ، زمان بازگشائی آب اعلام نشد، کلیه کشاورزان ساعت ۹ صبح روز دوشنبه درب صدا و سیما(جنب پل خواجو ) جمع شده و از آنجا به سمت استانداری، راهپیمائی نمایند.
تصمیمات بعدی نیز روز دوشنبه در جمع کشاورزان اتخاذ خواهد شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *