علت اعتراض کشاورزان اصفهان

اخبار زاینده رود

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه کشاورزان این شهرستان امروز برای احقاق حق‌شان دست به تجمع زده‌اند،گفت: علت این اعتراض عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایشان است.

حسنعلی مبینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تجمع کشاورزان شرق اصفهان که – دوشنبه ۱۹ آبان ماه – انجام شد، اظهار داشت: این کشاورزان طی سال های متمادی به دنبال حق آبه‌شان بوده‌اند. دولت هر بار به آنها وعده هایی داده است که مدتی به صورت مسکن این سر و صداها را خوابانده است اما تاکنون اقدام جدی برای رفع مشکل این کشاورزان از سوی مسئولان انجام نشده است.

او افزود: آبی که به استان یزد منتقل کردند در واقع حق آبه کشاورزان استان اصفهان بوده است. قرار بر این بود که تونل سوم را افتتاح کنند و بخشی از آبی را که به استان یزد منتقل می‌شودبه اصفهان منتقل کنند که این کار انجام نشد و به استان یزد منتقل شد.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها ادامه داد: حتی بخش از آب را به مراکز صنعتی استان اصفهان منتقل کردند. اما حق آبه کشاورزان را ندادند. سال هاست این کشاورزان چشم به راه انتقال آب هستند. البته برای کشت قبلی به آنها مقداری آب داده شد اما برای کشت محصول جدید که گندم است و الان به آب نیاز دارند آبی منتقل نکردند.

مبینی نژاد ادامه داد: این موضوع باعث شد که دوباره کشاورزان نسبت به حق شان تجمع کنند.

عضو شورای عالی استان ها عنوان کرد: قرار بود برای رفع مشکل حق آبه کشاورزان اصفهان تونل بهشت آباد را راه اندازی کنند که این تونل نیز تعطیل شد و عملا حق و حقوق کشاورزان اصفهانی دارد به سمت استان یزد هدایت می شود.

او افزود: کشاورزان از این موضوع نگرانند که سال‌ها به آنها وعده دادند که حق و حقوشان را در مورد حق آبه خواهند داد ولی متاسفانه این موضوع به درستی مدیریت نمی شود و کاملا حق به جانب کشاورزان است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *