صحبت از بهشت‌آباد و کوهرنگ ۳ صحبت از قانون است

اخبار فوری

صحبت از بهشت‌آباد و کوهرنگ ۳ صحبت از قانون است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز وقتی حرف از آب و تونل بهشت‌آباد و کوهرنگ ۳ می‌زنیم، مستندات قانونی کشور را اعلام می‌کنیم؛ چه معنایی می‌دهد که یک مسؤول در قدرت این گونه اغتشاش ایجاد کند و مردم را تحریک کند، از این روند گلایه داریم و جای این گلایه در جلسات ملی است.

وی در ادامه بیان داشت: اسناد و مدارک امروز که حامل پیام همه کشاورزان و مردم اصفهان است را به جلسه مهمی که امروز در سطح ملی در تهران برگزار خواهد شد، می‌برم و اعلام خواهم کرد که مردم اصفهان جریان دائمی آب را مطالبه می‌کنند.

مقتدایی خاطر نشان کرد: زمانی که در ادوار قبلی پذیرفتیم آبی از اصفهان بیرون برود، به اعتبار این بود که منبع آبی به اصفهان بیاید؛ اگر امروز دادگاهی یا مرجعی در کشور بگوید که آب به شهری برود اما منبع آبی که باید سال‌ها قبل تامین می‌شد تامین نشود، مشخص می‌شود که نصف قانون اجرا و نصف آن باقی مانده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد: سال ۹۱ جلساتی را برگزار کردیم که به واسطه آن‌ها به مصوبات ۹ ماده‌ای رسیدیم اما امروز یک پله جلوتر هستیم؛ مسؤولان بدانند که مردم اصفهان به دنبال اجرای قانون هستند و همانند قانونی که اجازه خروج آب از اصفهان را داد، اجازه ورود آب به اصفهان را هم داده است.

وی در ادامه گفت: آخرین جمله‌ام در مجلس نهم حدود ۵ سال قبل این بود که آقای معاون اول رئیس‌جمهور مردم اصفهان نسبت به انتقال آب به رفسنجان حساسیت دارند اگر برای آبی که در سمیرم وجود دارد نقشه کشیدید، جلوی آن را بگیرید؛ امروز هم همان صحبت را می‌کنیم و مسؤولان از رئیس جمهور و معاونان تا بقیه می‌خواهیم که در قواره ملی تصمیم‌گیری کنند نه برای منطقه خاص خودشان یا فلان باغ پسته یا صنایعی که آب بر است.

زمانی تراکتورها به خیابان می‌آید که مسؤولان تراکتوری کار نکنند

مقتدایی اضافه کرد: مردم اصفهان حساس هستند و با دقت امور را پیگیری می‌کنند؛ نمایندگان اصفهان در مجلس در یک تقسیم کار جدی دو نفر را مشخص کرده‌اند که به طور ویژه مسائل را دنبال کنند و جلسات تهران و اصفهان در سطح کمیسیون‌ها را پیگیری کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: یک جلسه‌ای نمایندگان اصفهان با نمایندگان چهارمحال و بختیاری داشته و اعلام کردیم که مسائل آب نباید به کف جامعه و میان مردم بکشد؛ تأکید شد زمانی مردم تراکتورهای خود را به کف خیابان‌ها می‌آوردند که نمایندگان و مسؤولان آن‌ها تراکتوری کار نکنند.

وی بیان داشت: شورای عالی آب باید مقتدرانه عمل کند و محیط زیست بازیچه نیست و کشاورزی که هزارسال حقابه دارد را نمی‌توان نادیده گرفت؛ از طومار شیخ بهایی گرفته تا سایر اسناد و مدارک را در اختیار داریم و مصوبات ۹ ماده‌ای با مشورت همین دوستان در شورای عالی آب تصویب شده است.

مقتدایی در پایان با اشاره به سخنرانی انتخاباتی رئیس جمهور در سال ۹۶ در میدان امام(ره)گفت: زمانی که رئیس‌جمهور سخنرانی کرد به او گفتیم امکان جریان دائمی آب در زاینده‌رود تا گاوخونی وجود دارد و این صحبت براساس صحبت کارشناسی بود اما امروز مردم اصفهان از رئیس‌جمهور گلایه دارند که چرا او به وظیفه و قول خود عمل نکرده و باور داریم در باقی مانده عمر دولت می‌تواند این کار را انجام دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *