مطالبه کشاورزان در سفر رییس جمهور به اصفهان احیای دائمی زاینده‌رود است

اخبار فوری

حسین محمدرضایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برخی از برداشت های به ظاهر مُجاز نیز در عمل غیرقانونی است و سبب افزایش بارگذاری بر حوضه آبریز زاینده رود شده که باید از تداوم آنها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: احیای دائمی زاینده رود و تخصیص حقآبه های کشاورزان مساله اصلی است که باید از رییس جمهور مطالبه شود و در سال‌های گذشته تاکنون بارها درباره آن گفته شده است.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان با تاکید بر جلوگیری از اضافه برداشت ها از زاینده رود خاطرنشان کرد: برخی از طرح های اجرا شده در سال های گذشته دارای مجوز بود اما مشکلات این حوضه را دوچندان کرده و سبب تداوم خشکی بر رودخانه شده است، همچنین بسیاری از برداشت ها از زاینده رود غیر مجاز بوده که دیده نشده است.

وی افزود: کشاورزان خواهان اجرای مصوبات شورای عالی آب به‌ویژه مصوبات دهمین، سیزدهمین و بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آب و همچنین همه مصوبات شورای هماهنگی زاینده رود هستند.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به قانون توزیع عادلانه آب عمل می شد شاهد خشکی زاینده رود نبودیم، اگر ماده ۱۵۸ و ۱۵۹ مدنی در مورد زاینده رود اجرا می شد زاینده رود خشک اکنون گرفتار این وضعیت نبود، تالاب بین المللی گاوخونی احیا شده بود و به محلی برای تولید ریزگردهای آلوده به فلزات سنگین و سمی تبدیل نمی شد.

بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور به استان اصفهان انجام می شود و قرار است در این سفر یک روزه بازدید از مناطق مختلف استان، دیدار و نشست با اقشار مردم، رایزنی و تبادل نظر با نخبگان، شرکت در شورای اداری استان و حضور در نشست خبری را در دستور کار است.
منبع خبر : ایرنا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *